computer-2-w1920

Polityka prywatności dla konsumentów

Polityka prywatności dla konsumentów (B2C)

Data ostatniej aktualizacji: styczeń 2024

Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje na temat przetwarzania danych osobowych konsumentów w związku ze sprzedażą i marketingiem produktów i usług Ruukki i Plannja.  Odpowiada na pytania dotyczące tego, jakie dane osobowe są zbierane, wykorzystywane lub udostępniane, w jakim celu są zbierane i jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą. 

W związku z tym, że Ruukki i Plannja są spółkami grupy SSAB, dane osobowe konsumentów i potencjalnych konsumentów przetwarzane są nie tylko przez spółki Ruukki i Plannja, ale częściowo również przez pozostałe spółki i podmioty zależne należące do grupy SSAB (zwane łącznie „Ruukki”).

Informacje o tym, jak SSAB/Ruukki przetwarza dane osobowe klientów instytucjonalnych, potencjalnych klientów instytucjonalnych, przedstawicieli dostawców, pozostałych pośredników i partnerów biznesowych, gości odwiedzających siedzibę firmy, użytkowników wewnętrznych lub cyfrowych odwiedzających stronę internetową lub inne platformy usług cyfrowych, znaleźć można na stronie https://www.ssab.com/en/privacy-statement.

Firma SSAB wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych Grupy (IOD), do którego można kierować prośby o dodatkowe informacje oraz wszelkie zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania danych osobowych. Z naszym Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się pod adresem: data.privacy@ssab.com.

Nasze strony internetowe mogą zawierać linki do stron internetowych i usług stron trzecich. Te strony internetowe lub usługi podlegają odrębnym oświadczeniom o ochronie prywatności. Nie ponosimy odpowiedzialności za oświadczenia o ochronie prywatności stron trzecich ani za przetwarzanie danych osobowych w działalności stron trzecich. Należy zapoznać się z oświadczeniami o ochronie prywatności stron trzecich i wprowadzanymi w nich zmianami.

1. ADMINISTRATOR DANYCH

Administratorem danych odpowiedzialnych za dane osobowe konsumentów i potencjalnych konsumentów jest przede wszystkim lokalna spółka Ruukki. Lokalna spółka Ruukki uważana jest za administratora danych na mocy stosunku umownego lub innego stosunku współpracy lub w związku z określonym ustawowym przetwarzaniem danych osobowych i zgodnością z lokalnymi wymogami prawnymi poszczególnych podmiotów prawnych.

Informacje na temat lokalizacji Ruukki oraz dane kontaktowe znaleźć można na stronie https://www.ruukki.com/about-ruukki/company/locations.

Twoje dane osobowe mogą być udostępniane dla celów administracyjnych oraz ułatwienia działań biznesowych Ruukki. Informacje o spółkach z grupy SSAB i podmiotach powiązanych można znaleźć w najnowszym Raporcie Rocznym pod adresem https://www.ssab.com/en/company/investors/reports-and-presentations oraz https://www.ssab.com/en/company/about-ssab/our-business.

Dodatkowo, niektóre czynności przetwarzania danych osobowych mają również miejsce na poziomie grupy SSAB. Administratorem danych odpowiedzialnym za takie czynności  przetwarzania danych osobowych jest SSAB AB (numer wpisu do rejestru:  556016-3429, adres: P.O. Box 70SE-101 21 Sztokholm SZWECJA) Obejmuje to odpowiedzialność za przetwarzanie danych na szczeblu korporacyjnym, na przykład z wykorzystaniem narzędzi marketingowych i narzędzi usług cyfrowych używanych w spółkach grupy SSAB.

Niezależnie od administratora danych w konkretnej sytuacji, podstawowym kontaktem w sprawach prywatności w SSAB i Ruukki jest nasz Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem: data.privacy@ssab.com.

SSAB i Ruukki odpowiadają za zapewnienie, że dane osobowe przetwarzane są zgodnie z niniejszą polityką oraz stosownymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

2. PODSTAWA PRAWNA I CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Przetwarzamy dane osobowe konsumentów, potencjalnych konsumentów i osób odwiedzających stronę internetową (zwanych łącznie "Klientami") dla różnych celów, które objaśniono poniżej.

2.1 Interakcje na podstawie umowy i inne interakcje z Klientami

Głównym celem przetwarzania danych osobowych jest dostarczanie produktów i świadczenie usług, jak również pozyskiwanie usług i materiałów na potrzeby działalności gospodarczej oraz udostępnianie witryny internetowej i innych usług cyfrowych. Przetwarzanie danych osobowych opiera się głównie na umowie, włączając w to przetwarzanie niezbędne przed nawiązaniem stosunku umownego, którego stroną jest osoba, której dane dotyczą. W niektórych przypadkach przetwarzanie odbywa się na podstawie naszego uzasadnionego interesu w celu umożliwienia komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami lub w innych celach niezbędnych do nawiązania relacji biznesowych lub zarządzania nimi, w tym np. wymaganych kontroli zdolności kredytowej.

2.2 Marketing i komunikacja

Dane osobowe Klientów są wykorzystywane do zarządzania komunikacją z klientami oraz dla celów marketingowych. W tym zakresie przetwarzanie może opierać się na uzasadnionym interesie Ruukki dotyczącym przekazywania obecnym Klientom stosownych i aktualnych informacji poprzez witrynę internetową, a także inne platformy i usługi cyfrowe. Przetwarzanie może opierać się także na uzasadnionym interesie Ruukki dotyczącym promowania najnowszych produktów i usług, jak również personalizacji doświadczeń obecnych Klientów oraz oceny poziomu zadowolenia klientów. W niektórych regionach, marketing z wykorzystaniem środków elektronicznych opiera się na wcześniejszej zgodzie, np. w przypadku wysyłki wiadomości marketingowych. Aby uzyskać dalsze informacje na temat komunikacji marketingowej oraz indywidualnych praw przysługujących w tym względzie Klientom, prosimy zapoznać się z rozdziałem 6 poniżej. W większości przypadków dotyczących konsumentów, działania marketingowe oparte są na wyrażonej zgodzie, z pewnymi wyjątkami. 

2.3 Cele związane z rozwojem produktów i usług

Celem Ruukki jest dostarczanie wysokiej jakości produktów i świadczenie wysokiej jakości usług, a także przekazywanie Klientom odpowiednich informacji o tych produktach i usługach. W związku z tym Ruukki może wykorzystywać dane osobowe do analiz rynku, grup Klientów oraz sposobu korzystania ze stron  internetowych i usług w celu rozwoju i doskonalenia takich stron, a także produktów i usług Ruukki. Przetwarzanie to opiera się na uzasadnionym interesie Ruukki w zakresie dalszego rozwoju. Może to obejmować budowanie profili grup Użytkowników oraz profili poszczególnych klientów lub kontaktów poprzez łączenie danych osobowych gromadzonych za pomocą plików cookie lub podobnych technik za zgodą Użytkownika do celów pomiarów i targetowania, z innymi istniejącymi informacjami o Użytkownikach. Tego typu informacje mogą być wykorzystywane do ulepszania naszej oferty usług oraz dla celów marketingowych, o ile istnieje uzasadniony interes lub, jeżeli jest to wymagane, Użytkownik wyraził zgodę na wykorzystanie danych osobowych w celach marketingowych.

Ruukki korzysta z plików cookie oraz innych podobnych technik między innymi dla celów statystycznych, na przykład do opracowywania anonimowych statystyk zbiorczych, które pozwalają Ruukki zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze strony internetowej, i pomagają zwiększyć jej przyjazność dla użytkowników. Dalsze informacje o statystycznych i innych celach stosowania plików cookie oraz podstawie prawnej ich stosowania znajdują się w Polityce Cookies SSAB.

2.4 Przestrzeganie obowiązków wynikających z przepisów prawa

W niektórych przypadkach dane osobowe mogą być wykorzystywane do wywiązania się z obowiązku prawnego. W kontekście działalności gospodarczej prowadzonej przez Ruukki oznacza to na przykład, że przetwarzanie danych osobowych może być konieczne m.in. w celu przestrzegania następujących obowiązków wynikających z przepisów prawa: wymogów sprawozdawczości i audytu lub procedur dotyczących zgłaszania nieprawidłowości.  Ponadto, niektóre dane osobowe mogą być przechowywane dla celów rozwiązywania sporów oraz ustalania i obrony roszczeń prawnych. 

2.5 Wewnętrzne przetwarzanie danych osobowych w ramach grupy SSAB

Oprócz podmiotu prawnego, z którym komunikuje się Klient, dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również przez pozostałe spółki należące do grupy SSAB. W tym przypadku przetwarzanie danych osobowych może opierać się na obowiązku umownym lub uzasadnionym interesie SSAB lub Ruukki, realizowanym w ramach wewnętrznych celów administracyjnych, w zakresie właściwej i praktycznej organizacji i zarządzania np. relacjami z klientami i dostawcami, działanami marketingowymi oraz środkami bezpieczeństwa informacji i innymi funkcjami biznesowymi w ramach grupy.

3. GROMADZENIE DANYCH

Ruukki może gromadzić dane osobowe różnymi metodami, które objaśniono poniżej.

3.1 Stosunki handlowe

Ruukki przetwarza dane osobowe w celu utrzymania dobrych stosunków handlowych, na przykład podczas oferowania i dostarczania produktów lub świadczenia usług, prowadzenia komunikacji z Klientem, pozyskiwania materiałów, produktów i usług na potrzeby własnej działalności gospodarczej, a także w ramach innych interakcji z partnerami handlowymi lub pozostałymi zainteresowanymi stronami. Te dane osobowe gromadzone są głównie bezpośrednio od samych Klientów.

W zależności od rodzaju interakcji z Klientem, Ruukki może gromadzić następujące dane osobowe:

  • Podstawowe informacje o Kliencie, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu, adres zamieszkania, adres dostawy, numer identyfikacyjny np. PESEL (w zależności od kraju);
  • Informacje dotyczące relacji handlowej, takie jak pozyskane lub dostarczone produkty bądź usługi, fotografie związane z dostawą produktów lub usług, czas nawiązania i ustania relacji handlowej, informacje wymagane do sporządzenia oferty, informacje o gwarancji, informacje dotyczące umowy:
  • Informacje rozliczeniowe i kredytowe, takie jak numery rachunków, dane do fakturowania, wykonane i pozostałe do wykonania płatności oraz dostarczone rachunki; oraz
  • Komunikacja z klientem, w tym informacje zwrotne, informacje dotyczące działań marketingowych i przeprowadzonych kampanii.

3.2 Interakcje Użytkownika z Ruukki poprzez stronę internetową lub w inny sposób

Ruukki może zbierać dane osobowe, gdy Klient kontaktuje się z działem obsługi klienta Ruukki, korzysta z funkcji czatu na stronie internetowej, wdraża platformy usług cyfrowych Ruukki lub kontaktuje się w inny sposób z Ruukki, zamawia newsletter Ruukki lub uczestniczy w ankietach bądź konkursach organizowanych na stronie internetowej lub w inny sposób. Te dane osobowe są zbierane bezpośrednio od Klientów. Ruukki może gromadzić dane osobowe, które Klient udostępnił Ruukki, takie jak

  • Podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail oraz numer telefonu; informacje niezbędne do sporządzenia oferty dla Klienta
  • Przyczyny kontaktu z Ruukki i szczegóły związane z kontaktem; oraz
  • ankiety i konkursy, w których wzięto udział.

3.3 Automatycznie zbierane dane na temat korzystania ze strony internetowej oraz usług

Ruukki gromadzi i przetwarza następujące dane techniczne na temat użytkowników strony internetowej oraz sposobu korzystania ze strony internetowej, produktów i usług dostarczanych przez Ruukki:

  • adres IP, numer identyfikacyjny urządzenia, używany system operacyjny oraz ustawienia aplikacji;
  • aktywność Użytkownika, taka jak odwiedzone strony oraz „kliknięte” elementy;
  • znaczniki czasu oraz dane zawarte w dzienniku związane z korzystaniem z usługi; oraz
  • lokalizacja / kraj pochodzenia.

 Te dane techniczne są zbierane w trakcie korzystania ze strony internetowej oraz z usług. Ruukki prosi Klientów o wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie innych niż niezbędnie konieczne. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie i podobnych technologii na stronach internetowych Ruukki znaleźć można w polityce cookies SSAB

3.4 Dane zbierane z innych źródeł

W niektórych przypadkach, Klient kontaktuje się bezpośrednio z dystrybutorem Ruukki w celu zamówienia produktów lub usług. Możemy otrzymywać dane od dystrybutorów w sytuacji, gdy przetwarzanie informacji Klienta może być wymagane dla realizacji umowy. Niektóre informacje mogą być również gromadzone przez naszych wykonawców w związku z dostawą produktów i usług.

Ruukki może okresowo zbierać informacje także z dostępnych publicznie źródeł i od stron trzecich, takich jak sieci społecznościowe i firmy marketingowe. Przykładowo, Ruukki może otrzymywać podstawowe informacje o profilu społecznościowym Klienta, jeśli Klient loguje się do strony internetowej lub usług Ruukki za pomocą swojego konta w mediach społecznościowych.

4. UDOSTĘPNIANIE DANYCH

Ruukki może ujawniać lub przekazywać dane osobowe Klientów następującym stronom trzecim, które w zależności od sytuacji mogą działać w imieniu Ruukki jako podmiot przetwarzający dane lub jako niezależny administrator danych:

  • pozostałym spółkom grupy SSAB dla celów wymienionych powyżej;
  • zaufanym usługodawcom lub partnerom Ruukki, takim jak dostawcy, agenci, dystrybutorzy oraz dostawcy usług marketingowych, dla celów wymienionych powyżej. Obejmuje to także wykonawców, którzy potrzebują pewnych informacji w celu wsparcia procesu dostawy produktu lub usługi. W zakresie, w jakim ci zaufani usługodawcy działają w imieniu Ruukki, a nie jako niezależni administratorzy danych, firma Ruukki pozostaje odpowiedzialna za wykorzystanie danych osobowych Klientów;
  • gdy jest to dozwolone lub wymagane na podstawie przepisów prawa, aby spełnić żądania właściwych organów publicznych, takie jak wezwania sądu lub inne podobnie wiążące dokumenty;
  • jeśli Ruukki uczestniczy w połączeniu, przejęciu lub sprzedaży całości lub części swojego majątku; oraz
  • jeśli firma Ruukki jest w dobrej wierze przekonana, że ujawnienie danych jest konieczne dla ochrony praw przysługujących Ruukki, dla prowadzenia postępowań w zakresie nadużyć finansowych lub innych naruszeń prawa, lub w odpowiedzi na żądanie władz. 

5. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA UE/EOG

5.1 Przekazywanie danych wewnątrz grupy

W związku z tym, że część spółek grupy SSAB znajduje się poza UE/EOG, dane osobowe Klientów mogą być przekazywane poza UE/EOG, np. do USA. W takiej sytuacji skorzystamy z wymaganych ustanowionych mechanizmów przekazywania danych poza UE/EOG, takich jak standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Więcej informacji o odpowiednich zabezpieczeniach stosowanych w odniesieniu do międzynarodowego przekazywania danych można uzyskać, kontaktując się z data.privacy(at)ssab.com. 

5.2 Usługodawcy z siedzibą poza UE/EOG

Ruukki może korzystać z usług podwykonawców na potrzeby wykonania opisanych powyżej czynności przetwarzania danych osobowych. Jeśli jest to konieczne oraz tylko w niezbędnym zakresie, dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do UE/EOG. W takiej sytuacji Ruukki skorzysta z wymaganych ustanowionych mechanizmów, które umożliwiają przekazywanie danych do podwykonawców w państwach trzecich, takich jak standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską oraz dodatkowe zabezpieczenia, mające na celu ochronę przekazywanych danych osobowych.  Więcej informacji o odpowiednich zabezpieczeniach stosowanych w odniesieniu do międzynarodowego przekazywania danych można uzyskać, kontaktując się z data.privacy(at)ssab.com.

 6. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

Jeśli Klient przekazuje Ruukki dane kontaktowe, na przykład w związku ze sprzedażą produktu lub usługi, kontaktuje się z działem obsługi klienta Ruukki, zamawia materiały lub usługi na stronie internetowej lub bierze udział w konkursach bądź w ankietach, Ruukki może wykorzystać dane osobowe Klienta dla celów marketingu oraz promocji produktów i usług, jak również dla celów personalizacji doświadczeń użytkownika. Klienci mają możliwość, w oparciu o stosowne przepisy prawa, wyrażenia wcześniejszej zgody lub rezygnacji z otrzymywania komunikatów marketingowych z Ruukki.

6.1 Marketing elektroniczny

Ruukki może dostarczać Klientowi newslettery oraz inne wiadomości na temat dotychczasowych lub nowych produktów i usług za pośrednictwem poczty e-mail i wiadomości tekstowych (SMS), jeśli Klient wyraził na to uprzednio zgodę lub jeśli firma Ruukki jest do tego w inny sposób upoważniona na mocy właściwych przepisów prawa. Klient może zrezygnować z otrzymywania komunikatów marketingowych w dowolnym momencie, klikając w odnośnik „Zrezygnuj z subskrybcji” („Unsubscribe”) znajdujący się na końcu wiadomości e-mail.

6.2 Statystyki i segregacja

Ruukki może tworzyć profile grup Użytkowników lub segmentować dane dla celów sporządzania statystyk zbiorczych na temat korzystania ze strony internetowej, produktów i usług Ruukki z myślą o szacowaniu liczby użytkowników strony, odwiedzonych stron i przeczytanych wiadomości e-mail oraz analizowaniu, które części strony internetowej są najbardziej przydatne dla użytkowników, identyfikowaniu funkcjonalności, które można usprawnić, oraz oferowaniu reklamy kontekstowej dla grup użytkowników. Dane zbierane w tych celach nie są wykorzystywane do identyfikacji konkretnego użytkownika, lecz do analizy sposobu korzystania ze strony internetowej lub z usług przez ogół użytkowników lub przez grupy Użytkowników.

6.3 Reklama ukierunkowana

Ruukki lub partnerzy reklamowi Ruukki mogą wyświetlać Klientowi treści lub reklamy; przykładowo Klient może zobaczyć reklamę ostatnio oglądanego produktu na stronie internetowej Ruukki. Ruukki korzysta z plików cookie i innych podobnych technologii, aby wyświetlać spersonalizowane reklamy oparte np. na historii przeglądania, historii zakupów lub danych logowania.

Jeśli Ruukki zbiera lub wykorzystuje informacje o przeglądaniu stron internetowych przez Klienta w celach e-marketingowych, opiera się to albo na zgodzie Klienta, albo, jeśli jest to możliwe ze względu na przepisy prawa, na uzasadnionym interesie Ruukki. Jeśli przetwarzanie informacji o Kliencie odbywa się w oparciu o uzasadniony interes, Klient ma prawo wyrazić w każdej chwili sprzeciw, kontaktując się z Ruukki. Aby uzyskać dalsze informacje na temat prawa do sprzeciwu, prosimy zapoznać się z punktem 8 poniżej.

7. PRZECHOWYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe przechowywane są tylko tak długo, jak to konieczne dla spełnienia celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności. Po tym okresie dane osobowe będą usuwane, z wyjątkiem sytuacji, gdy przechowywanie danych osobowych jest wymagane przez przepisy prawa lub w świetle praw i obowiązków którejkolwiek ze stron. Poniżej przedstawiono główne zasady dotyczące okresów przechowywania danych:

  • Dane osobowe dotyczące Klientów będą przechowywane przez czas trwania relacji handlowej, a następnie tak długo, jak to konieczne lub wymagane przez przepisy prawa lub w świetle praw i obowiązków którejkolwiek ze stron, np. dla celów fakturowania; księgowych lub gwarancyjnych;
  • Dane gromadzone w związku z obsługą klienta, innymi interakcjami z Ruukki, ankietami i konkursami będą przechowywane tak długo, jak to konieczne dla przeprowadzenia danej sprawy. 
  • Ruukki usunie lub uczyni anonimowymi dane wykorzystywane dla celów marketingowych po upływie stosownego okresu od ostatniego kontaktu między Klientem a Ruukki, chyba że przechowywanie tych danych jest wymagane przez przepisy prawa lub w świetle praw i obowiązków jednej ze stron.
  • W przypadku pytań dotyczących przechowywania danych dla celów marketingowych prosimy zapoznać się z punktem 8 poniżej, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat praw przysługujących Klientowi w tym zakresie.

8. PRAWO DO PRYWATNOŚCI

Klient ma prawo dostępu do danych osobowych na swój temat, które znajdują się w posiadaniu Ruukki. 

Klient ma prawo w dowolnym momencie zwrócić się z żądaniem sprostowania, zaktualizowania lub usunięcia swoich danych osobowych. Niemniej jednak należy pamiętać, że pewne informacje są bezwzględnie konieczne dla osiągnięcia celów określonych w niniejszej Polityce, a także w związku z wymogami przepisów prawa. Dlatego usunięcie takich danych może nie być możliwe na mocy stosownego prawa, które określa obowiązkowe terminy przechowywania danych, lub jeśli istnieje nadrzędny interes w dalszym przetwarzaniu danych w zamierzonym celu. 

Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych opartego na uzasadnionym interesie Ruukki w związku ze swoją szczególną sytuacją. Jeśli Ruukki zbiera lub wykorzystuje informacje na temat przeglądania stron przez Klienta dla celów marketingu elektronicznego, Klient może w każdej chwili wnieść wobec tego sprzeciw, kontaktując się z Ruukki.   Ponadto w każdym przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody Użytkownika, Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Sposób, w jaki Użytkownicy mogą skorzystać z prawa do sprzeciwu lub wycofania zgody, zależy od celu przetwarzania i wykonywanej czynności. Z praw tych można również skorzystać w dowolnym momencie, wysyłając e-mail do SSAB na adres data.privacy@ssab.com.  W zakresie wymaganym przez właściwe przepisy prawa o ochronie danych osobowych, Klienci mają prawo do ograniczenia przetwarzania danych.

Klient ma prawo do przenoszenia danych, tj. ma prawo otrzymać swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi w zakresie wymaganym przez właściwe prawo. Dotyczy to wyłącznie danych osobowych przekazanych przez Klienta w oparciu o umowę z klientem lub jego zgodę.

Wszelkie żądania dotyczące wyżej wymienionych praw prosimy kierować do Ruukki pod adres data.privacy(at)ssab.com. Odpowiedzi na wszelkie wnioski związane z korzystaniem z praw do prywatności zostaną udzielone w ciągu jednego miesiąca lub w obowiązującym terminie wynikającym z przepisów prawa.

Użytkownicy, którzy chcieliby skorzystać z jakichkolwiek praw do ochrony danych osobowych, mogą skontaktować się z naszym Działem Prywatności Danych pod adresem data.privacy(at)ssab.com. Dołożymy uzasadnionych starań, aby rozpatrzyć i wyjaśnić wszystkie przedkładane nam prośby lub skargi. Ponadto Użytkownicy zawsze mają prawo skontaktować się, wystosować wniosek lub złożyć skargę do właściwego organu ochrony danych.

9. BEZPIECZEŃSTWO

Ruukki stosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa, w tym środki fizyczne, elektroniczne i proceduralne, służące do ochrony danych osobowych przed utratą, zniszczeniem, niewłaściwym użyciem oraz nieupoważnionym dostępem lub ujawnieniem. Przykładowo, Ruukki ogranicza dostęp do tych informacji do upoważnionych pracowników i wykonawców, którzy muszą znać te informacje w związku z wykonywaniem swoich obowiązków pracowniczych lub powierzonych zadań, a także do usługodawców zewnętrznych, którzy mogą przetwarzać dane wyłącznie zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Ruukki.

Prosimy mieć na uwadze, że niezależnie od starań Ruukki, aby zapewnić właściwe środki ochrony danych osobowych, żaden system ochrony nie jest w stanie zapobiec wszystkim potencjalnym zagrożeniom bezpieczeństwa

10. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

Ruukki może zmieniać niniejszą Politykę Prywatności i związane z nią informacje. Ruukki zaleca Klientom regularne sprawdzanie Polityki Prywatności w celu zapoznania się z wszelkimi wprowadzonymi do niej zmianami.  Ruukki zawsze podaje datę aktualizacji Polityki Prywatności, aby umożliwić Klientom śledzenie zmian. Należy pamiętać, że niniejsza Polityka Prywatności służy wyłącznie celom informacyjnym.

Ruukki będzie informować Klientów o istotnych zmianach za pomocą odpowiednich i dostępnych kanałów.

11. DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Nasz Globalny Dział Prywatności Danych służy wsparciem w przypadku wszelkich wniosków związanych z ochroną i prywatnością danych oraz wszelkich innych pytań, wątpliwości, komentarzy lub skarg.

Grupa SSAB wyznaczyła również Inspektora Ochrony Danych (IOD) Grupy, który:

  • udziela SSAB oraz jej pracownikom informacji i porad dotyczących obowiązków wynikających z ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych (RODO) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich dotyczących ochrony danych w związku z przetwarzaniem danych przez SSAB;
  • monitoruje zgodność z RODO oraz innymi przepisami Unii lub państw członkowskich dotyczącymi ochrony danych, a także z politykami SSAB związanymi z ochroną danych osobowych;
  • rozdziela obowiązki, dba o świadomość kwestii związanych z ochroną danych, organizuje szkolenia pracowników biorących udział w operacjach przetwarzania danych i związane z tym audyty; oraz
  • udziela zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitoruje jej wykonanie.

IOD współpracuje również z organem nadzorczym i pełni funkcję punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych oraz, w stosownych przypadkach, prowadzi konsultacje w innych sprawach.

Z naszym Działem Prywatności Danych oraz Inspektorem Ochrony Danych (IOD) Grupy można skontaktować się pod adresem data.privacy(at)ssab.com.